Specjalistyczny Gabinet Stomatologiczny
lek. stom. Włodzimierz Zemowski
(+48) 602-485-381
Śr, Pt: 9.00 - 15.00
30-048 Kraków

Regulamin gabinetu

Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą pod nazwą Włodzimierz Zemowski Specjalistyczny Gabinet Stomatologiczny

 

  • Postanowienia ogólne

 

  1. Niniejszy regulamin organizacyjny jest ustanawiany dla podmiotu leczniczego działającego pod firmą Włodzimierz Zemowski Specjalistyczny Gabinet Stomatologiczny z siedzibą w Krakowie przy ul. Lea 14/1, 30-048 Kraków (Gabinet).
  2. Gabinet prowadzony jest przez lekarza stomatologa Włodzimierza Zemowskiego prowadzącego działalność w formie jednoosobowej działalności gospodarczej o charakterze indywidualnej praktyki lekarskiej na podstawie wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  3. Lekarz stomatolog Włodzimierz Zemowski jest członkiem Okręgowej Izby Lekarskiej w Krakowie, nr rejestru 57-35-57-15412S i posiada specjalizację I stopnia w dziedzinie stomatologii ogólnej oraz tytuł specjalisty w dziedzinie protetyki stomatologicznej.
  4. Gabinet został wpisany do rejestru indywidualnych specjalistycznych praktyk lekarskich prowadzonego przez Okręgową Izbę Lekarską w Krakowie pod numerem 57-99-000102S.

 

  • Cele i zadania Gabinetu, rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych

 

Gabinet udziela pacjentom ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii w tym w szczególności stomatologii zachowawczej, endodoncji, parodontologii, protetyki stomatologicznej, implantologii, chirurgii stomatologicznej, radiowizjografii, a także stomatologii estetycznej i ortodoncji. 

 

  • Struktura organizacyjna Gabinetu; sposób kierowania Gabinetem

 

Właścicielem Gabinetu i jednocześnie lekarzem świadczącym usługi na rzecz pacjentów jest lekarz stomatolog Włodzimierz Zemowski.

 

  • Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych

 

Świadczenia zdrowotne udzielane są w siedzibie Gabinetu w Krakowie przy ul. Lea 14/1 w poniedziałki, wtorki i czwartki w godzinach od 14:00 do 20:00 raz w środy i piątki w godzinach od 9:00 do 15:00.

 

  • Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz organizacja Gabinetu

 

  1. Świadczenia zdrowotne są udzielane przez lekarza stomatologa.
  2. Świadczenia zdrowotne są udzielane z należytą starannością, z uwzględnieniem aktualnej wiedzy medycznej i możliwości technicznych oraz w sposób dostosowany do indywidualnej sytuacji pacjenta.
  3. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się od rejestracji. Rejestracja jest możliwa osobiście, telefonicznie w godzinach pracy pod numerem telefonu 12 423 31 67 lub +48 602 485 381 oraz za pośrednictwem portalu znanylekarz.pl. 
  4. Prosimy o przemyślane umawianie terminów wizyty. W razie konieczności rezygnacji z umówionego terminu wizyty pacjent zobowiązany jest odwołać wizytę z możliwie jak największym wyprzedzeniem. Rezerwacja terminu wizyty wiąże się z pozostawaniem lekarza stomatologia oraz personelu asystującego w gotowości do obsługi pacjenta oraz koniecznością przygotowania stanowiska zabiegowego.
  5. Udzielenie świadczeń zdrowotnych jest poprzedzone uzupełnieniem przez pacjenta karty historii zdrowia obejmującej informacje o pacjencie oraz jego stanie zdrowia. Prosimy o stawienie się na pierwszą wizytę z 10 minutowym wyprzedzeniem celem uzupełnienia karty historii zdrowia.
  6. Pacjent zobowiązany jest do okazania pracownikowi Gabinetu dowodu tożsamości celem weryfikacji danych wskazanych w karcie historii zdrowia.
  7. W przypadku leczenia pacjentów małoletnich poniżej 16 roku życia wizyty odbywają się w obecności rodzica/opiekuna prawnego.
  8. Zakres świadczonych na rzecz pacjenta usług jest ustalany wspólnie przez lekarza stomatologa i pacjenta, po tym jak pacjentowi przedstawione zostaną wnioski z diagnozy oraz proponowane sposoby leczenia i kosztorys. Proponowany sposób leczenia dla danego pacjenta może zostać przedstawiony wyłącznie po przeprowadzeniu badania. Informacje udzielane telefoniczne o możliwych sposobach leczenia mają wyłącznie charakter poglądowy.
  9. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie za zgodą pacjenta po otrzymaniu przez pacjenta informacji o stanie zdrowia pacjenta, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu, w zakresie udzielanych przez Gabinet świadczeń zdrowotnych.
  10. Udzielenie świadczeń zdrowotnych wymaga wyrażenia zgody, o której mowa w ust. 9, w formie pisemnej, jeśli świadczenie zdrowotne polega na przeprowadzeniu zabiegów operacyjnych albo zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko dla pacjenta.
  11. Płatność za udzielone świadczenia zdrowotne następuje po wykonaniu usługi gotówką lub kartą płatniczą. W odniesieniu do prac protetycznych i ortodontycznych pobierana jest zaliczka w wysokości około 50% – 60% wartości usługi (w zależności od zakresu zlecanych zewnętrznie prac). Wpłata zaliczki jest warunkiem zlecenia przez Gabinet wykonania prac laboratorium protetycznemu.
  12. Pacjenci przyjmowani są co do zasady o umówionej godzinie, jednak z uwagi na charakter świadczonych usług i konieczność indywidualnego potraktowania pacjenta podczas dokonywania zabiegu mogą niekiedy zaistnieć okoliczności, które powodują wydłużenie czasu trwania zabiegu i opóźnienia. Prosimy o wyrozumiałość. Dokładamy wszelkich starań, aby wizyty odbywały się o umówionej godzinie.

 

  • Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą 

 

  1. Gabinet w celu zapewniania prawidłowości, kompletności i najwyższego standardu świadczeń medycznych współpracuje m. in. z chirurgiem, laboratorium protetycznym i ortodontycznym.
  2. Współpraca z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą jest możliwa jeśli jest to celowe z punktu widzenia zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.

 

  • Dokumentacja medyczna

 

  1. Gabinet jest administratorem danych osobowych pacjentów, które chroni przed dostępem osób nieuprawnionych. 
  2. Gabinet prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa. Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych. 

 

  • Opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej

 

  1. Za udostępnienie dokumentacji medycznej Gabinet może pobierać opłatę, jeśli pacjent wnioskuje o udostępnienie dokumentacji po raz kolejny w odniesieniu do tego samego zakresu dokumentacji.
  2. Maksymalną wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej określa art. 28 ust. 4 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. 2009 Nr 52, poz. 417; t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1127). Wysokość przewidzianej przepisami prawa opłaty maksymalnej jest zmienna.

 

  • Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat

 

  1. Gabinet nie realizuje usług w ramach współpracy z Narodowym Funduszem Zdrowia. Wszystkie świadczenia są odpłatne.
  2. Cennik usług jest dostępny w siedzibie Gabinetu oraz stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Świadczenia zdrowotne są realizowane na podstawie indywidualnego uzgodnienia z pacjentem.

 

  • Postanowienia końcowe

 

  1. Regulamin organizacyjny ustala właściciel Gabinetu.
  2. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go w poczekalni Gabinetu oraz na stronie internetowej www.gabinet.krakow.pl.
  3. Każda zmiana Regulaminu organizacyjnego dokonywana jest pisemnie.
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2019 roku.